fredag 29 mars 2013

Fredags-update

Jag har för närvarande påsklov och hade tänkt avnjuta både det ena och det andra i serieväg. Men eftersom jag var sjuk i två veckor innan påsklovet så jag redan tröttnat på att ligga framför tvn och sträckkolla serier. Jag hade dock tänkt att se Psych igår eftersom det var det hundrade avsnittet och tittarna skulle få bestämma slutet, spännande koncept eller hur. Men så funkade inte filen och någonstans där tröttnade jag och gick och läste en bok. Jag har inte kunnat läsa på två veckor så är lite utsvulten. Men desto fler serier har jag hunnit med. Här är en lista på serier jag konsumerat under min sjukdom:
  • Sex and the City, läs om det här.
  • Burn Notice, sett klart säsong fem så det kommer snart ett inlägg om det.
  • Political Animals, fantastiskt miniserie som jag snart ska skriva om.
  • Suburgatory, låg ungefär nio avsnitt efter så det var en skön eftermiddag.
  • Sports Night, förgångaren till Newsroom som utspelar sig på en sportredaktion, jag gillar nittiotalet! Inlägg om det kommer.
  • Början av säsong 3 på Body of Proof, vilken start hörrni!
  • The Client List, ny serie som jag precis börjat med, känns klyshig och sådant behöver en ibland. En bra "jag har inget annat att titta på"
  • Ungefär 15 filmer, i stor varierande kvalité. Bäst: The Dark Knight och Möhippan. Sämst: Playing for Keeps.
  • Ett avsnitt av Glee, sen pallade jag inte mer
  • Ett avsnitt av Grey´s Anatomy och sen pallade jag inte mer
  • Jag hittade också Poirot som jag sett ett avsnitt av, jag ser fram mot 64 timmar till av serien :)
  • Tisdagens Bones, se nedan!
Bones från tisdags, The blood from the stones, var ett väldigt bra avsnitt. Jag gillar när de tar nya tag om hur en serie framställs till tittarna. Innan har Bones bjudit på att kameran är ögonen i en av de döda och denna gången var det en dokumentärfilmare som filmade inne i Jeffersonian. Ett bra komplement och roligt tycker jag. Det blir lite extra och efter så många avsnitt (över 150) som Bones har behövs det något annat ibland. Min favoritscen från avsnittet är utan tvekan denna, den kapslar in allt som serien är, underbar!



Till sist måste jag också berätta den fantastiska nyheten att Taylor Swift ska vara med i New Girls säsongsavslutning. Så himla roligt! Taylor kommer vara en gäst på Ceces och hennes blivande mans bröllop och jag antar att det kommer bli musik. Den 14e maj kommer avsnittet!

Update: Efter en uppdatering av VLC blir det att kolla på Psych idag, mumma :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...