torsdag 28 mars 2013

Annies frågelista

Vi fick en önskan från en läsare att besvara en sådan där lista som syns i olika bloggar. Vi knåpade ihop en lista från lite olika ställen och här kommer svaren! Här är Annies svar:

A show that should have never been cancelled
Pan Am. Jag hade verkligen velat se mer av kabinpersonalens drama. Serien var inte ens i närheten av att vara klar. Karaktärerna var fantastiska och handlingen både gripande och helt otroligt medryckande.

A show that you wish more people were watching
Hart of Dixie, punkt slut. Fler borde ryckas med i sydstatssolen, sydstatsdialekten och de i-landsproblemen som finns där. De fantastiska kläderna i första säsongen är ett plus och i andra säsongen är de ett måste. Kärleksintrigerna känns äkta och vänner som är ovänner blir inte bara vänner hux flux. Att det är ett sjukhusdrama märks inte riktigt, om än mer i första säsongen. Jag gillar blandningen helt enkelt! Och att de försöker arbeta bort stereotypa könsroller, ibland lyckas de, ibland inte.

Your favorite new show, aired this tv season (vinter 2013)
1600 Penn, den slår faktiskt The Carrie Diaries. Varför? Den är så genialiskt. Jag trodde den mest skulle vara pinsam men det visar sig att humorn är både intelligent och fängslande. Karaktärerna är ett kapitel för sig, så himla välgjorda! Sen hjälper Jenna Elfman till ganska mycket, hon har stor talang, är rolig och passar verkligen in i sin karaktär. Hoppas den håller mer än en säsong!
ps. Vikings började dock riktigt jäkla bra och kan mycket väl slå 1600 Penn snart.

Jenna Elfman
Favorite episode of your favorite tv show
Detta är inte min favoritserie men en av mina favoritavsnitt, alla tider finns i serier Full House, Huset Fullt på svenska. Det är avsnittet som heter Secret Admirer i säsong 4. Ett kärleksbrev kommer på villovägar vilket slutar med att alla i huset tror att någon är kär hemlig i dem. Mycket förvecklingar och jag gillar alla tankar som de tänker. Mycket roligt :)


A show everyone should watch
Love Bites, utan tvekan. Den serien har allt, kärlek, bra skådespelare, en handling som fastnar och ett riktigt bra slut. Jag önskar bara att den hade fått fler avsnitt men så är det. För alla er som gillar handlingar som går parallellt, likt Valentines Day och Love Actually, så är detta verkligen serien för er!

A show you thought you wouldn’t like but ended up loving
Ugly Betty, den kändes tråkig och dramat var för konstigt. Men jag höll i och sen älskade jag den. Älskade allt utom slutet vill säga. Slutet var onödigt och kändes hophastat. Jag älskade Betty och Henry tillsammans och hade verkligen velat se dem ihop i slutet! Tur Henry, eller rättare sagt skådespelaren, är med i Covert Affairs så jag får en dos av Henry därifrån.
Sådär nördsnygg som bara Christopher Gorham kan vara.
An episode you’ve watched more than 5 times
När Ally McBeal möter Larry, avsnitt 1 på säsong 4. Det förhållandet som skulle göra dem så lyckliga. Som sen fäll i platt fall eftersom Robert Downey Jr. inte kunde hålla sig borta från drogerna. Jag har läst manuset om vad som skulle hänt om han fått vara kvar i serien och det kommer alltid vara mitt slut, alltid! Efter det att Robert försvann från serien gick den bara utför och det var inte roligt längre. Jag tror också att jag kollat på det avsnittet när Billy dör rätt många gånger eftersom det är så fruktansvärt. Vilken serie det var ändå!

Your guilty pleasure show
Biggest Loser, verkligen, ingen annan serie kan jag lista här. Nu har vi inte längre femman så jag kan inte se den varje dag längre, tyvärr. Det är dock inte så att jag bara kollade på serien när det råkade vara på tv när jag tittade, nej, nej. Jag har plöjt hela säsonger! Alla dessa karaktärer som man älskar och hatar, en amerikansk game show när den är som bäst! Svenska versionen - inte värt så mycket. Den amerikanska är så uppbyggd runt drama trots att människorna ofta in spelas ut mot varandra. Sen har vi ju tränarna, LOVE THEM! Jag älskar att de byter koncept varje säsong och att det vågar byta tränare. Min favoritsäsong är 11, eller kanske 12 (12an var så uppåt väggarna!). Men säsong elva alltså, den trollband mig.
Amazing!


Favorite mini series
Jag har faktiskt inte sett någon, inte vad jag vet i alla fall. Rätt underligt egentligen eftersom konceptet med ett faktiskt slut borde passa mig rätt bra, bättring krävs där!

OMG WTF? Season finale
Första säsongen av Grey's Anatomy. Den var vild och riktigt bra gjort! Där satte Grey, eller rättare sagt Shonda Rhimes, verkligen seriens grundpunkter. Efter det har allt bara fortsatt, och växt. Flygkrascher, ond (så ond) bråd död av både huvudkaraktärer och bikaraktärer och bröllop som går helt snett. Minns ni denna scenen? Det "bra" börjar vid typ 2 minuter in.



First tv show obsession
Sunset Beach eller Melrose place, det var ungefär samtidigt. Kan det ha varit i högstadiet. De gick på eftermiddagen, innan That 70's Show slog igenom. Varenda dag kollade jag på intrigerna! Sunset Beach där det bjöds på både försvunna människor som kom tillbaka, uppstående från de döda, och kärlek, för det mesta olycklig (eller så visade det sig att det var din syster du nyss hånglade upp). Melrose var ändå lite mer vuxet. Där handlade mycket om mord, svartsjuka och olycklig kärlek. Lite bättre kvalité helt enkelt. Jag har inte sett serierna efter min tonårsperiod och planerar inte att se dem igen, de är nog nämligen fruktansvärt dåliga. Jag behåller hellre mystiken från förr :)

Min första riktiga "jag kollar på alla avsnitt i rad" obsession är dock Vänner där min syster fixade alla avsnitt till mig en sommar. Den sommaren var jag inte ute så mycket. Nästa blev Grey¨s Anatomy och Ugly Betty. På den vägen är det...

2 kommentarer:

  1. jag måste bara lätta mitt hjärta annie och erkänna att Hart of dixie är den typ mint bästa saken jag någonsin sett. men vi får lov att tycka olika.

    SvaraRadera
    Svar
    1. What, sydstatsdialekter och fåniga romanser, vad mer vill en ha! :)

      Radera

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...