torsdag 28 februari 2013

The hunt continues

Eftersom förra avsnittet av Castle slutade så ofantligt spännande kastade jag mig över det nya avsnittet i tisdag. Vår första tanke var "när blev Castle till Homeland"!? Ingen vet vem som är god och ond. Framförallt fattar en inte vad som är grejen, vad händer egentligen!? Tvära kast som aldrig förr och liv som står på spel. Lite agenter och lite "vi berättar i monolog hur allt hänger ihop" så var vi hemma. Jag gillar det starkt, Johan kanske gillade det ännu mer. Vi kastades dock in i handlingen lite väl fort, rätt så drastiskt. Jag hade hellre sett att avsnitten visades under samma kväll. En var lite ur spel liksom.

Men denna familjegrejen som uppstod efter lite mer än halva avsnittet, den slog ju ner som en bomb! Jag tänker inte avslöja något men jisses så fint allt blev i ALL den gråa Parisatmosfären. Och jag hoppas verkligen att vi får se mer av den här handlingen, mindre Becket, mer Castle helt enkelt. Eller kanske er av båda. Lite mindre prequel, mer löpande arcs, det vill jag nog se.



Kolla 40 sekunder in i klippet. Negativ sak (som inte bara sker i Castle): De visar Paris som om vi är dumma, "vi lovar, vi är i Paris, Eiffeltornet är ju med". I avsnittet är det dessutom ännu er tydligt än vad det är i klippet, och det sker upprepade gånger. Serieskapare, skärp er, vi är inte dumma i huvudet, vi lovar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...