onsdag 6 februari 2013

SMASH

Första avsnittet av andra säsongen, eller ja, de två första avsnitten av andra säsongen. Viva dubbelavsnitt. Vilka bra grejer det här är, sanslöst bra grejer.

Jag har inte förrän nu insett hur mycket jag saknat den här serien. Den är fantastisk.

Smash utspelar sig på och runt Broadway. Det är en intressant sorts musikalserie där alla på Ties Square inte plötsligt brister ut i sång och mirakulöst kan koreografin. Sjungs det så sjungs det av en anledning, det kanske repas, stås på scen eller bara sjungs för att det är gött. Och så det sjungs. Jag är ingen stor musikfantast, musik slår inte an något hos mig, förutom musikalmusik, så jäkla gött. När den dessutom framförs i mitt favoritmedium, TV-mediet, av mycket kompetenta sångare så blir jag glad.

Den nya säsongen bjuder precis som den förra på en kavalkad av saker som går åt helvete. Samtidigt är det genomgående härligt. Det dominerande temat är vänskap och bristen på vänskap och det är intressant. Det handlar inte bara om will they or wont they hela tiden.

Ensemblen beger sig från Boston till New York för att slå sig in på Broadway, det går sådär. Dessutom upptäcks nya skapare på en bar. Allt är mycket spännande. Tyvärr har säsong två fått ett nytt intro, det är inte så snyggt. Jag kommer göra en introgenomgång här snart, d¨ska jag ha med den.

Extra härligt är att vi varit där ganska nyss. Jag blev lite eld och lågor när jag såg skådespelarna sitta vid de röda borden på Times Square. Supernice.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...