tisdag 19 februari 2013

Seriebonanza såhär på tisdagkvällen

Som jag legat efter! Två veckors avsnitt fick jag kolla ikapp i kväll. Inte mig emot egentligen, jag behövde en kväll off. Jag började med att kolla på veckans How I Met Your Mother med Johan, ett mycket bra avsnitt. Jag gillar när de leker med berättarsättet och spelar om samma scen om igen. Det kändes rätt skillat att lyckas göra tre så lika scener under tre olika gånger. Härligt! En sak, eller person, jag dock börjar tröttna på är Barney. Karaktären känns så gjord nu, dags att ändra den lite, dags för Barney att växa upp, om än bara lite. Jag gillade dock starkt att Lily fick lite plats, hon borde få ta mer plats!

Sen fortsatte jag med två Bones, förra veckans och veckans. Att Brennan blev skjuten var spännande men inte så spännande att en inte visste att hon skulle klara sig. Hela himmelgrejen var lite sådär, den fyllde liksom ingen dimension... I veckans avsnitt gillade jag verkligen att Michelle var tillbaka, gillar verkligen henne. Kul också att Cam berättade om "poeten" :)

Två Castle senare och jag hade sett ett alla-hjärtans-dags-avsnitt och ett nervkittlande avsnitt. Skönt att inte brottet i förra veckans avsnitt handlade om ett kärleksbrott med hjärtan och allt utan att karaktärerna fick det för sig själva. All den hysteri som Castle och Gates hade över reality-serien var riktigt rolig, bra gjort! Det andra avsnittet då! Jisses, gud så spännande. Roligt att Alexis fick en så stor del i handlingen, om än på ett kanske oroligt sätt. De personliga avsnitten i serien innan tycker jag mest har handlat om Kate och hennes mamma så jag gillar att de tar nya tag. Att det sedan är ett dubbelavsnitt där det första avsnittet slutade riktigt spännande!


Sist blev det fredagens Parks and Recreation, en riktigt skrattfest ju! Alla borde kolla på Parks and Recreation, ALLA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...