måndag 11 februari 2013

Halvvägs igenom Sex and the City

Nu har jag sett de tre första säsongerna av Sex and the City, så jag är halvvägs igenom. De tre säsongerna har gått oerhört fort och jag känner mig inte redo för nedräkningen. Det beror nog mest på att jag vet lite hur allt slutar. Jag har sett de båda filmerna och vet vem som blir ihop med vem. Alla beslut känns inte bra... Jag våndas rätt mycket över Carrie och Mr Big, de passar inte ihop. Men jag kan ju hoppas att det hinner ändra sig till serieavslutningen, att jag kommer gilla honom mer då hel enkelt. Det är ändå spännande att se hur de ska knyta ihop allt i slutet.


Jag älskar verkligen karaktärerna! Fyra helt olika kvinnor som håller ihop i vårt och torrt. Om det är något som serieskaparna gjort lite extra bra så är det äktheten i vänskapen. De blir arga på varandra precis som man i vanliga livet blir. De har ingen perfekt vänskap vilket jag tycker är befriande. Det är så mycket annat i serien som är perfekt...

Jag började titta på serien via en box jag lånat med dvd-skivor. Det blev kanske en och en halv säsong ungefär. Sen åkte jag ifrån dvdspelaren men i samma veva släpptes Hbo Nordic, så resten har jag sett där. Rätt mycket med mobilen faktiskt. Eftersom avsnitten är en halvtimme långa funkar det att hålla i mobilen. Jag tror också det beror på att serien inte bygger på storslagna vyer eller så mycket folksamlingar. Plus att mobilen är snabb att starta, i jämförelse med tvn, och att det inte spelar så stor roll vart jag sitter. Smidigt helt enkelt. Skönt också att inte behöva byta dvd-skiva eller flytta sig mellan en massa menyer. En negativ sak är att hbo Nordic fortfarande är lite buggigt och att introt, 40 sekunder, visas varenda gång. Annars är det smidigt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...