torsdag 21 februari 2013

Downton-uppdatering

Säsong tre av Downton har precis avslutats i USA och de avslutade med flaggan i topp. 8,2 miljoner människor kollade på avsnittet och det är det högsta antalet tittare som serien haft, och nästan dubbelt så många som kollade på den andra säsongens avslutning. Så härligt för serien! Jag själv har kommit över det som hände i sista avsnittet på säsongen och blickar nu fullt ut mot säsong fyra, det ska blis härligt!

När Johan och jag spånade om vad vi ville skulle ske under 2013 så var en av sakerna att Lady Rose skulle bli en nytändning för Downton, det verkar som om detta kan bli verklighet! Karaktären Lady Rose har nämligen blivit uppgraderad till en såkallad "series-regular" (vad det nu heter på svenska...). Karaktären kommer alltså vara med i hela säsongen och på en reguljär basis. Underbart!
En nytändning?
Det som dock oroar mig lite är att serieskaparen Julian Fellows inte är säker på att han ska stanna med serien. Det är nämligen så att han har en pilot på NBC som håller på att bli verklighet. Det vore lite underligt om han försvann eftersom han är ryggraden i serien och jag blir lite orolig för vad det skulle göra med den fjärde och femte (!?) säsongen. Fast om det är något som Downton inte är rädd för att göra så är det att rucka på serien, de dödar karaktärer hej vilt och ser till att vi aldrig känner oss säkra. Så de förändringar som en ny serieskrivare skulle göra kanske skulle passa bra in i Downtons nuvarande förändringstakt.

3 kommentarer:

  1. Jag har läst att ånga funderar på att sluta se på Downton efter allt som hände i det förra avsnittet och även om jag hatade slutet så kan jag inte sluta att se på serien för en är helt underbar! Och jag gillade verkligen Roses karakär :)

    Eftersom ni gillar Downton Abbey så tänkte jag passa på att tipsa om Monarch of the Geln som Julian Fellows var med i innan. det är verkligen en jätte bra serie :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också hört det men precis som jag skriver så gillar jag ändå att en som tittare måste sitta helspänn eftersom vad som helst kan hända. De räds ingenting utan försöker återspegla livet så som det faktiskt var.

      Jag tror jag har sett lite utav Monarch of the Glen när jag var yngre och efter dina inlägg blir jag inte mindre sugen precis :) Jag får lägga till den på min "serier jag ska titta på någon gång"-lista :)

      Radera
    2. Jag kan inte annat än att hålla med! Jag ser verkligen fram emot mer avsnitt nu, jag har typ kommit över det som hänt och nu vill jag bara ha mer :)

      Radera

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...