tisdag 5 februari 2013

Andra säsongen av The Big C

Nu har jag avslutat mitt Netflixabonemang men precis innan jag gjorde det hann jag kolla klart på den andra säsongen av The Big C. Mitt tittande på serien är mycket splittrat, det har alltid varit så och kommer nog förbli så i två säsonger till. Samtidigt som jag fullkomligt älskar serien gråter jag hejdlöst över de motgångar som karaktärerna genomlider. Efter första säsongen tog jag ett riktigt break, mer än ett halvår hade jag uppehåll. En serie som denna behöver processande, rätt mycket sådant. Men vän om den är jobbig så frånkommer jag inte att den trollbinder mig mer och mer för varje avsnitt och får mig på samma gång att verkligen mysa i magen. Kanske låter det konstigt men det är sant. Vi får se när jag tar tag i den tredje säsongen, kan tänka mig att det blir framtå påsk eller till och med under sommaren. Jag längtar dit men vet att det är bättre att dra ut på det.

Om första säsongen bjöd på en fruktansvärd slutscen var inte säsong två sämre. I sann Seriesoffan andan kommer jag att ge er slutet i form av ett klipp. Så kan ni se hur fruktansvärd och underbar serien är! Ryser lite när jag tittar på den.



Jag har lyckats mycket bra med att inte läsa något om varken den tredje eller den fjärde säsongen så jag har ingen aning om vad som kommer hända, det känns så härligt att på ett sätt gå och fundera kring vem det är som lever och utifall Cynthia Nixon kommer tillbaka, ja, jag gillar att inte veta i just denna serien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...