torsdag 24 januari 2013

Pelant is back

Nä, arcen var inte slut. Som jag hoppades att vi hade sett klart av Pelants nunna i säsongspremiären. Jag kände väl på mig att så inte skulle ske. Bones möter sin andra ärkefiende igen i veckans avsnitt, nummer 12 på säsongen. Denna gången är det familjen Hudgens som är offret och marionetterna. Hemskt och bra som Bones alltid lyckas få dessa arcar. Men jag kan inte utan att tänka att serien inte riktigt kan bestämma sig. Ska den vara en serie med fristående avsnitt eller med överlöpande handling. Det känns inte lika bra länge detta blandandet. Mer Pelant eller inget alls säger jag :)

Pelant ligger också på min lista över läskiga psykiska mördare. Ni vet den som Moriarty ligger på och som jag inte kan sluta tjata om. Den största skillnaden som jag ser mellan Moriarty och Pelant är att Moriarty är alltid närvarande. Med Pelant kan det gå lång tid där han inte nämns, ingenting. Sen helt plötsligt är han tillbaka i leken helt utan förvarning och försvinner lika fort. Riktigt opålitlig.

Ser ni det psykiska trollbinderiet i dem?

ps. vad var det för hår Sweets hade fått till?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...