tisdag 1 januari 2013

Nya serier som har premiär i januari 2013

Nu efter nyår början en ny omgång serier, rätt så sparsmakad sådan. Det känns rätt skönt att det inte är så mycket nytt denna gången, vi har ju rätt mycket redan. Även om några serier tar slut nu i svängarna känner jag mig inte så sugen på nya serier. Förutom två stycken! Carrie Diaries och 1600 Penn.

Jag har skrivit lite om Carrie Diaries innan, att jag längtar rätt mycket till den. Nu när jag börjat kolla på Sex and the City så känns den ännu mer lockande. Trailern till serien kan ni ser här. Kanske blir detta min nya Gossip Girl? Jag är lite orolig för att skådespelaren inte kommer att palla trycket, att det kommer bli fånigt. Sen vet jag inte 80-talet är så inspirerande. Jag tror det hade varit roligare om de förla handlingen till idag utan att bry sig om tidsepokerna. Som Bond typ :) Men jag kommer ändå sitta bänkad framför serien och ge den en riktigt stor chans. The Carrie Diaries börjar den 14e januari!
1600 Penn har redan kommit ut med ett pilotavsnitt, ett riktigt bra sådant. De presenterade karaktärerna bra och jag hoppas den verkligen kan bli en feel-good komedi. Serien handlar om presidentfamiljen i USA där presidenten har skaffat sig en trophy wife, eller så tycker barnen i alla fall. Barnen har skilda intelligens och tycke för deras nya "mamma" och hanterar denna på olika sätt. Vi får följa med på olika representationer, möten och kampanjande. I huvudrollen som presidenthustru ser vi Jenna Elfman, Dharma i Dharma & Greg, som är helt underbar. Riktigt fullträff. Avsnitt nummer två kommer den 10e januari och är något jag verkligen ser fram mot. Hoppas det amerikanska folket också tycker det så vi får se en hel säsong.
Jag har kanske tänkt kolla in Americans också, den är en spionserie som jag inte läst på så jättemycket om. Egentligen är jag inte sugen men alla andra i tv-serievärlden är så uppspelta inför detta så jag får kanske kolla in första avsnittet för att se om det är något för mig/oss. TV.com har serien högst upp sin "serier vi är mest förväntansfulla över". Jisses. Läs hela listan här och bli inspirerade till en ny omgång nya serier.

Vilka serier ska ni kolla in?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...