söndag 13 januari 2013

Girls säsong ett

Mitt fruktansvärda jetlag har gjort att jag nu hunnit se hela den första säsongen av Girls. Jag snackade rätt mycket om serien när den släpptes förra året men det blev liksom ingenting. Jag blev aldrig sugen nog att se första avsnittet. Men nu har jag tagit mitt förnuft till fånga och vilken tur. Serien är ju underbar!

Jag såg två avsnitt på flyget till och från New York och resten har jag sett på Hbo Nordic. Känns härligt att kolla på ett så bra sätt. Att nästa avsnitt, som kommer på måndag släpps på sidan känns ännu bättre. Då blir Hbo Nordic det jag verkligen vill ha, ett lagligt sätt att kolla på serier precis efter att de släppts. Hoppas det funkar!

Vad gillar jag då med Girls? Det är framförallt, och kanske lite förutsägbart, karaktärerna. De är så himla olika och ändå blir handlingen inte spretig. Ibland kanske jag känner att det är lite för överdrivet och lite för långt från verkligheten, men jag lever ju inte det livet. Adam t ex känns lite för överskriven, lite för extrem. Men men, på det stora hela är detta fantastisk.

Till sist måste jag ju nämna att Andrew Rennalls är med på ett hörn i serien. Andrew spelar även med i the new normal som vi kollar på. Jag hoppas, och det verkar som, att han ska vara med även i andra säsongen.

Har ni sett Girls och vad längtar ni till under den andra säsongen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...