fredag 4 januari 2013

Burn Notice säsong 4

Ännu en säsong är plöjd, en mycket härlig sådan. Den största frågan jag ställer mig nu är vad som händer nästa säsong nu när det verkar som om Michael är tillbaka i CIA. Det kan bli spännande. Flyttar dramat då till officiella uppdrag, titeln till serien förlorar sin kraft lite då. Det är nog mer troligt att något händer så Michael är ute på "fri" fot igen. Kanske lyssnar han på Fiona och väljer att inte börja jobba för CIA igen, han ville mest kolla att det gick. För er som har kommit länge än fjärde säsongen är ju detta ett rätt dåligt spekulerande antagligen. Det ska bli spännande att se det första avsnittet på den femte säsongen i alla fall.

Det jag gillade stark under denna säsongen och som jag tycker har utvecklats sen säsong 3 är Fionas och Michaels relation. Den ligger där i bakgrunden utan att ha en jätteviktigt del i handlingen. De bryr sig verkligen om varandra och hjälper varandra i alla kniviga lägen. Men det som jag egentligen gillar mest med relationen denna säsongen är att de gillar varandra lika mycket. Fiona görs inte till ett offer som hjälten Michael måste rädda hela tiden, de lever på lika villkor. Det är något jag verkligen hoppas fortsätter i samma takt. Jag hoppas också på att Michaels mamma fortsätter ha en betydande roll i serien, både som medhjälpare och "moraliskt" kompass.


ps. detta inlagg publiceras fran 5th Avenue i New York :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...