fredag 14 december 2012

Tv-serieplatser i New York

Seriesoffan, i egenskap av privatpersoner, ska snart resa till New York. Det är dock inte bara semester utan vi kommer arbeta hårt för att få mycket stoff till bloggen. Eftesom vi reser med två av våra andra serieintresserade vänner finns det lite självklarheter. Den ena är att vi ska besöka så många platser som möjligt där serier blivit inspelade. På platserna ska det tas kort, sägas anekdoter från serien och helt enkelt försöka få lite serieflärd. Vi hoppas också att denna resan ska resultera i båda ljoggar och kanske även några gästbloggsinlägg, vi får väl se när tiden är kommen. Men här kommer några locations:

30 Rockefeller plaza är liksom givet eftersom det är där som 30 Rock utspelar sig. Vi ska även försöka ta oss in på en rundtur i NBCs studios, det ser jag fram emot!

Gossip Girl, HELA Upper East Side, våra vänner vi reser med har båda sett Gossip Girl varvid den ene är mycket frälst på senare tid och tycker vi verkligen ska försöka leva oss in i Gossip Girls värld och känna av Serenas och Blairs flärd, och tro mig, inget mig emot! De locations vi ska besöka från serien, förutom atmosfären på Upper East Side, är huset där Serena (och annat löst folk) bor, nämligen The New York Palace, jag kommer gör samma svepande rörelse med min kameran som de gör varje gång de visar att vi är hemma hos familjen van der Woodsen. På Mets trappa ska vi också äta vår lunch, dock varken bråka eller konspirera mot våra andra vänner. Vi måste också ta en bild på vattendelaren The Empire Hotel som Chuck byter bort Blair mot, fantastiskt byggnad dessutom. Till sist tror jag verkligen vi också ska besöka deras High School, den är ju så snygg!
Så här ska vi föröka te oss, fast i vinterjackor, underställ och kamerorna i högst hugg.
Eftersom jag ska se Sex and the City över jullovet ser jag också fram emot några locations från den serien. Men eftersom jag inte sett serien än så kan jag inte veta vad jag vill se eller vad som viktigt :) Så de får vi se! Men Vänner, Friend, har vi ju sett och även om det är en tråkig byggnad får vi nog ta oss till huset där karaktärerna bor. Har ni några tips på andra locations att titta på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...