torsdag 20 december 2012

Serieavslutningen på Gossip Girl

Så, hur gick det för Gossip Girl, stämde någon av mina förhoppningar? Man skulle kunna säga att det gick sådär. Avsnittet var sådär, det mesta kändes sådär. Men jag saknar inte serien, det var dags. För er som inte sett borde inte läsa vidare nu :) Vill ni läsa om mina förhoppnings finns de här.

Nate fick sitt ganska vettiga slut, att han kanske blir borgmästare i New York kändes ju rätt liksom. Att man inte hörde något om kvinnor kändes bra, det var överflödigt i hans fall. Dan fick inte Blair men de blev båda mycket framgångsrika. Det spelar dock inte riktigt någon roll eftersom de inte fick varandra. Steven var ju inte ens med i sista avsnittet, synd för Serena och för oss alltså. Vad hände egentligen med Chuck imperium, det föll lite i glömska eller är det jag som är glömsk? Han ville mest ha Blair typ. De andra karaktärerna, Rufus, Lily, Georgina, jag säger som jag sa då, fuck that, mindre dem, mer Eric, Vanessa och Jenny!

Ja, för de här återkommande karaktärerna kan vi ju slänga i papperskorgen, många var inte ens med i en scen, utan halva scener. Så himla tråkigt! Jag har saknat Eric, Vanessa och Jenny så himla mycket och jag hoppades verkligen att de få skulle få vara med mer, mycket mer. Kanske när Gossip Girl avslöjandes t ex. Undrar om författarna alltid vetat vem Gossip Girl är? Jag får nog kolla igen från början för att se om jag hittar några kryphål, och för att se Eric, Vanessa och Jenny igen.

Det bästa från avsnittet var helt klart detta! Och det borde gå att se eftersom de inte avslöjar vem Gossip Girl är :) Det är i alla fall Rachel Bilson (bästa, bästa Rachel) och Kristen Bell som gör en scen. Meta så det slår om det, underbart tycker jag. Meta är det bäst av det bästa, creme de la creme så att säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...