tisdag 18 december 2012

GossipGirl maraton

Inför dagens serieavslutning har jag kollat igenom den sista säsongen av Gossip Girl. Innan hade jag sett det första avsnittet, och ratat det lite. Nu har jag kommit på andra tankar och kanske är det dags för en rerun snart?

När jag nu vet att sista säsongen bara bjuder på tio avsnitt är det nästan lite sorgligt. När jag började kolla på Gossip Girl tror jag det hade gått en halv säsong, jag har nästan varit med från början. De är lika gamla som jag är vilket ger en lite igenkänning (obs, verkligen inte alltid :) ) Nu sex säsonger senare ska vi hejdå, i en säsongsavslutning som enligt kritiker ska vara något i hästväg. Vi snackar massor av gamla karaktärer om återvänder, ett bröllop och förhoppningsvis inte ett svar på vem Gossip Girl är, känns det inte som de borde lämna det åt fantasin?


Han står ju på hennes klänning, sämst. Denna bilden säger mig dock ingeting, mycket kan förändras i Gossip Girl! Den kanske mer säger att saker faktiskt kommer inte sluta såhär?

Så även om Gossip Girl var bäst i början har den ändå tagit sig under den sista säsongen, nog för att jag vet att det tar slut. Hur vill jag då att det ska sluta? Nate, den bortglömda karaktären, får bli uppriktigt lycklig med någon (Vanessa kanske?) som han kan dela sitt liv med och sitt stundande tidningsimperium. Dan och Blair inser att de är perfekta för varandra och driver sina karriärer hårt, tillsammans i vårt och torrt. Serena borde nog ändå bli ihop med han den där Steven, de passade ändå rätt bra ihop. Ta det lite sakta bara! Chuck, ja vad ska vi göra med honom? Han borde såklart få sitt ett imperium, men kanske på en annan plats, Hamptons är ju trevligt. Det är kanske här Jenny kommer in i bilden (?!) Sen bryr jag mig lite mindre om de andra karaktärerna, Rufus, Lily, Georgina, Ivy, fuck that liksom…

Vad tror ni kommer hända och hur kommer alla de gamla karaktärerna skrivas in i säsongsavslutningen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...