onsdag 7 november 2012

Psych säsong 5

Säsong fem av Psych var precis som de föregående, en perfekt blandning av spänning, humor och fyndighet. Den hade otroligt många specialavsnitt, något jag verkligen gillar! En favorit är Dual Spires såklart!.

Säsongsavslutningen var precis sådär spännande som säsongsavslutningar ska vara, en, eller några psykopater och en rafflande jakt mot klockan. Riktigt bra! Att det sen är samma arc som det varit tidigare är kanske lite tråkigt. Men det jag gillade var att vi faktiskt fick fler svar, de tog arcen till nästa nivå. På ett snyggt sätt ändå. Men jag hade gärna sett en annan handling, detta är tredje gången vi på olika sätt får följa berättelsen om Yin, eller Yang, eller vem det nu är vi följer.

Med denna sjätte säsongen jag börjat titta på nu så är nog inte Psych en bunkserie snart. I februari början den sjunde säsongen så då borde jag rimligen ha kollat på de återstående avsnitten av säsong sex. Att en bunkserie blir till en "vanlig" serie sker ju titt som tätt men det är alltid med blandade känslor eftersom de olika sätten att kolla på serierna är rätt olika. För mig finns det en stor risk att man tröttnar lite, man vill gärna konsumera bunkserier i bunt, med känslan av obegränsat antal avsnitt kvar. Detta har hänt mig med 30Rock, Rizzoli & Isles och Royal Pains.

Åh andra sidan tycker jag det också finns seriet som passar bättre att kolla på varje vecka, ofta för att de har en tendens att beröra en rätt mycket. Serier som detta är Homeland (den starkaste av dem alla) och Downton Abbey.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...