måndag 26 november 2012

Netflix tips: Black Books


Black Books
Under mitt höstlov förra veckan såg jag i stort sett bara på Black Books, med några få undantag. Det är Brittisk milleniumhumor på topp! Serien började jag kolla på eftersom jag såg att Tamsin Greig var med i den. Att hon är med är nästan som en stämpel på att det är bra. Jag fortsatte kolla på serie eftersom den är rolig, väldigt underlig och en bra serier att byta av mot övriga serier jag tittar på.

Serien handlar om tre personer: Bernard som driver en bokhandel som säljer begagnade böcker, alkoholiserad och storrökare; Fran som i början driver en Gift shop bredvid, vardagsdrickare och enda vän till Bernard; och sist Manny som är en revisor som sadlar om till Bernards allt-i-allo. Rätt skruvat och ibland är alkoholglorifieringen rätt stor. Å andra sidan syns baksidorna rätt ofta så det är ändå en bra mix. Handlingen går ut på att Fran är olycklig, Bernard inte vill ha några kunder och Manny känner sig ouppskattad.


På Netflix finns alla tre säsongerna men på MyEpisodes finns även två 00 avsnitt. Får se om jag lyckas hitta dessa någonstans eller om de spelar en ett spratt. Med de två extraavsnitten kommer Black Books upp i totalt 20 stycken 30 minuters avsnitt.

Anledningar till varför du ska kolla på Black Books:
  • Tamsin Greig är med!
  • Det är avkopplande
  • Man blir lite lycklig över sitt okomplicerade liv
  • Det är brittisk humor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...