tisdag 6 november 2012

Hur går det för hösten nya serier?

Under hösten har vi tagit oss an fem serier: Ben & Kate, The New Normal, Elementary, The Mindy Project och Animal Practice.

Animal Practice lades ner efter ytterst få avsnitt vilket jag tycker var synd. Inte för att handlingen var bra utan för att skådespelarna förtjänar bättre. Synd alltså.

Mindy Project gav vi upp efter, vad jag tror var, ett avsnitt. Nä den höll inte måttet gentemot våra andra serier vi tittar på.

Ben & Kate får mig att hutlöst skratta varenda vecka. Johan tycker inte den är lika bra som jag. Hela grejen med serien är fantastiskt, skådespelarna, dialogen och handlingen. Underbar verkligen.

The New Normal håller också måttet tycker jag, kan bli lite monoton men hänger ändå med. Jag kan bli lite trött på att den måste vara så kontroversiell att det nästan inte blir kontroversiellt. Den känns ändå lite för politiskt korrekt. Lite så kände, och känner, jag för Glee. Det är väldigt olika karaktärer med i serien, från olika bakgrund, med olika sexuell läggning och med olika attityd. Det blir för enkelt och för mycket.

Elementary tycker jag är fantastisk. Att den bygger på vänskap gör serien sju resor bättre och jag hoppas det inte ändras, då är serien på väg utför. Men jag gillar det smarta, så som Sherlock är, och jag tycker de har adapterat den fint till det amerikanska seten.

Tv.com har gjort en fjärde-avsnittet-koll där de jämfört hur bra de olika nya serierna varit så här långt. Ben & Kate går det mycket bra för och New Normal funkar inte riktigt. Både positivt och negativt för oss alltså. När denna skrev så hade varken Elementary eller Mindy Project sänt sina fjärde avsnitt så det kommer nog en ny lista snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...