måndag 5 november 2012

Covert Affairs

Jag ägnade nio timmar på tåget i helgen. För att det skulle bli lite mer uthärdligt frågade jag Annie om hon satt på några bra serier jag kunde kolla på. Hon gav mig Covert Affairs. Det visade sig vara bättre än jag först trodde.

Jag är ingen fan av kriminalserier. Jag tycker de upprepar sig och alltid är lite ostiga. Covert Affair är en agentserie och jag hade liknande förväntningar. Men jag hade fel, det här är bra grejer. Kanske inte det bästa jag sett men verkligen bättre än typ CSI eller Bones.

Covert Affairs kretsar kring en nyutbildad CIA-agent som heter Annie Walker. Varje avsnitt är ett eget fall där Annie ska rädda USA från något hemskt. En av anledningarna till att jag inte gillar kriminalserier är att avsnitten är så fristående. Vill jag ha ett case så kan jag lika gärna se på film. Men i den här serien så stör det mig inte. Som i alla liknande serier ligger lite bakgrundshistorier med karraktärerna med i alla avsnitt. De är inte skitbra men binder ändå ihop snyggt. Ett försök till ett triangeldrama har också initierats men det saknas riktig kemi.

Man kan, när man läser det jag just skrivit, undra varför jag gillar serien. Jag vet inte redigt. Men det är som sagt bra grejer. Synd bara att introt är bland det värsta jag har sett. Det märks inte att serien är från 2010 där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...