fredag 2 november 2012

Besök i Seriesoffan

Vår soffa har nog precis haft den perfekta fredagskvällen. Två tjejer har skrattat, jublat, ohat, skrattat igen och också småskrikigt. Jag har haft min vän Camilla på besök för sushi/serier/wiikväll, tre saker vi båda gillar väldigt mycket!

Sushin blev god, jag önskar att ni kunde smakat. Bildbevis på det:

Serierna var få, endast två stycken. Sandy gjorde att vi varken kunde se New Normal eller Up All Night denna veckan. Så istället kollade vi "bara" på Hart of Dixie och Big Bang Theory. Livet i Bluebell är verkligen up-side-down, vilket drama! Men vi är båda på team Zoe/Wade sida så det var mycket hejarop och en del suckningar under avsnittet. Men som alltid förr, nästan uteslutande, får avsnittet ett bra slut. Det är ändå det bästa med draman i Hart of Dixie, den är spännande men löser sig ändå på något sätt, mer eller mindre, till slutet av varje avsnitt. Härligt och skönt tycker jag!

Big Bang levererade som vanligt, kanske lite väl överspelade karaktärer denna gången. Inte Sheldon då men de andra gick lite för långt. Det är underligt för man hade nog inte tänkt på det så mycket om det skett i olika avsnitt för olika karaktärer. Men när det nu skedde i samma avsnitt blev det lite mycket och rätt påtagligt.

Till sist, efter att julmusten nästan tagit slut, gjorde vi kvällen till en spelkväll också, på digital väg. Vi spelade en omgång Raving Rabbits, party edition. Det är nog ungefär andra gången jag spelade det spelet fast det är mitt egna och jag haft det i säkert två år. Riktigt roligt spel, perfekt för ett party, som så många av våra andra spel. Det är nog dags för oss att anordna mer spelkvällar så vi får valuta för våra spel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...