söndag 14 oktober 2012

Vita Huset

Det drar ihop sig för val i USA. Jag är på riktigt orolig eftersom jag har på känn att jorden går under inom en mandatperiod om Romney vinner. Samtidigt tilltalas jag av dramaturgin i det amerikanska valet. Det är perfekt upplagt med en lång uppbyggnad inför det avgörande slaget. Lite likt valfri fanatsybok, film eller serie. Mycket likt Game of Thrones faktiskt.

Jag blir också mer och mer sugen på att se Vita Huset (eller the West Wing om man vill vara sånn). Min goda vän L berättade att hon varken äter eller sover eftersom hon är så fast (lite överdrivet). Aaron Sorkin imponerar ju också stort på mig med The Newsroom så hans förra stora grej måste ju vara bra. Jag längtar också efter nästa säsong av Veep. Tänker ofta på hur verklighetstrogen den serien är. Jag hoppas verkligen att Joe Biden ibland kallar Obamas medhjälpare för fucking dickholes.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...