fredag 19 oktober 2012

Vilken fredagkväll!

Vi låg rätt långt efter i seriealmanackan eftersom vi båda har väldigt mycket att göra i skolan för tillfället. Men så kom denna fredagkvällen och förgyllde veckan. Jag smygstartade genom att kolla på Parks and Recreation och Up All Night, båda hade mycket bra avsnitt.

När det var dags för middag ikväll så börjarde maratonet. Två avsnitt av Hart of Dixie, riktigt bra avsnitt. Framförallt eftersom  alla karriärer fick ungefär lika stor uppmärksamhet. Det bästa med de flesta av Dixieavsnitten är att de slutar lyckligt, på ett eller annat vis. Modern family var som vanligt otroligt roligt. Jag skrev efter första avsnittet att det var synd att vi inte skulle få vara med om alla dråpligheter som Glorias graviditet kunde innebära, men det har jag fått äta upp nu. Och jag är väldigt glad art jag hade fel, Der är roliga saker som kretsar kring graviditeten och jag hoppas på mer ju längre tiden går, man vet väl inte hur långt kvar till födelsen det är?

Ett roligt avsnitt, och faktiskt ett lite tårögd sådant, av New Normal kollade vi också på. Nu har det kommit några avsnitt av serien och jag tycker verkligen att den fortfarande håller måttet. De lyckas hålla karaktärerna spännande och igenkännande, handlingen rolig och behålla sin edge som lite småkontroversiella. Roligt med bra nya serier! Vi bestämde oss också för att lägga ner serien Mindy Project, den var inte bra nog helt enkelt. Men en annan ny serie som jag också tycker fortfarande håller måttet det är Ben & Kate. Avsnittet vi kollade på idag, ja egentligen hela serien, var delikat. Fint avvägd, lagom knasig, lagom rolig, lagom helt enkelt. Och så himla bra. Jag är upprymd av den lilla kärleksteasern som vi fick i slutet, perfekt ju!

Vi såg också Big Bang som kanske var lite spretigt, handlingar som skedde på olika platser med olika karaktärer, inte alls fint sammanvävt. Så även om det var roligt var det inte bäst men som så ofta förr tog det slut alldeles för fort. Till sist kollade vi också på säsongsstarten av Suburgatory. Jag förväntade mig mycket mer Malin Åkerman men det kanske kommer. Även här var det parallella handlingar som försökte hänga ihop, det var lite bättre än i Big Bang men inte alls så bra som serien brukar bjuda på. Men jag ser verkligen fram emot denna säsongen och första avsnittet gjorde mig verkligen inte besviken. Kul att Tessa sjöng och att hennes mamma hade skrivit introlåten, det var snyggt gjort och precis så vill jag ha Suburgatory!

En härlig fredagkväll helt enkelt! Jag förväntar mig en lördagkväll i samma stil, men kanske med några avsnitt av Homeland. Det är ju för spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...