torsdag 4 oktober 2012

Vidgade cirklar

I vanliga fall är serier något som jag och Annie delar med bara varandra. Åtminstone i det tittande ögonblicket. Sen delar vi ju det med hela internet.

Men idag hade Annie bjudit hem en polare för att se onsdagens skörd. Mycket spännande att få lite nya input.

Vi såg The New Normal, New Girl och Hart of Dixie. Lite av ett maraton alltså.

New Girl levererade som vanligt och jag gillar den nya (eller snarare pånyttinskrivna) kemin mellan Jessie och Nick. Spännande. Det återstår att se om det blir en Ross-and-Rachel-situation eller om de bara kör på.

The New Normal fortsätter vara intressant även om jag fortfarande tycker att mormoderns rasistskämt var gamla redan från början. Måste dock ge henne att det inte är ofta man hör rasistiska kommentarer om urinvånarna på Hawaii, nyskapande...

Med risk för att nu bara ägna mig åt en uppräkning så hamnar jag, som ni nog gissar, på Hart of Dixie. Jag har inte sett det tidigare utan ramlade rakt ner i andra säsongen och jag är fast. Det var roligt och intressant. Jag tänker fortsätta titta.

Igår såg vi förresten senaste avsnittet av Downton Abbey. Det är så underbart att det inte ens går att beskriva i text här. Ni måste komma och be mig berätta vad jag tycker med handrörelser och lysande ögon.

1 kommentar:

  1. du borde verkligen se Hart of dixie från början. Det är min favorit utav förra årets nya serier :)

    SvaraRadera

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...