torsdag 25 oktober 2012

Rafael has left the building

Ja, Rafael, vår kära hårddisk har kraschat. 1,24 TB med serier och filmer har därmed gått upp i rök. Jag hade som tur var inga bilder på disken och Johans bilder lyckades vi rädda undan. Men sen var det bara att formatera om hårddisken och börja om på nytt. Jag tackade gud, eller så, för att jag inte hade tömt min papperskorg och att uTorrent vart lite segt så jag hade många filer kvar i min "Till Rafael"mapp. Så igår va vi lite matta, rätt förståeligt  Och det kommer nu ta oss lite tid innan vi t ex kan kolla på bunkserier igen, förutom Burn Notice som jag hade kvar på min dator, pjuh. Vi måste nu manuellt synka de filer som ska finnas på Rafael och de filer vi i MyEpisodes hade som "fixade". Det är ett heltidsjobb kan jag meddela. Det blir nästa helg bestyr, efter att våra kurser i skolan har slutat.

Vi vet inte varför Rafael valde att göra såhär mot oss, hen är ju mindre är 6 månader och funkade fin fint i vår Boxee ungefär en halvtimme tidigare när vi kollade på Episodes. Vi är alltså lite konfunderade. Som tur är så är detta världsliga saker eftersom inga bilder, dokument, eller egenfilmade filmer vi gjort, försvunnit. Något liknande har jag aldrig varit med om då har jag ändå haft Serena i minst tre år och hen var ändå begagnad innan dess. Inga problem där!

Men från och med nu kommer Rafael verkligen vara den mediadisken den var meningen att vara. Där får bara filmer, musik och serier ligga. Min dator kommer istället bli platsen vi lagrar allt viktigt, också eftersom Johans dator är snabb och liten istället för utrymmesmaximerande. Sen kör vi back-up på min dator för säkerhetskull på Rafael och Johan kör back-up på Serena.

Så nu kan man säga att Seriesoffan börjar på ny kula, perfekt inför vår jakt på en klassiker att titta på. Vi börjar efter helgen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...