måndag 29 oktober 2012

Kära SVT

SVT är underbart. Jag sitter just nu och tittar på Fråga Doktorn. Det låter underligt men jag lär mig massor. Trevlig TV änna. Fråga Doktorn har många hundra tusen tittare varje vecka. Bred TV änna.

Fredag den 23 november kommer På Spåret tillbaka. Det finns inget bättre. Jag tilltalas verkligen av tävlingsprogram och framförallt när det är på allvar som i På Spåret. Att vinna På Spåret skulle jag vilja hävda är större än att vinna melodifestivalen. Under den kommande säsongen firar programmet 25 år och alla deltagare har vunnit minst en gång tidigare. Vilken fantastisk säsong det kommer bli.

Nu har fråga doktorn tagit slut och jag kollar på kulturnyheterna. Där säger de att HBO-nordic skjuts upp på obestämd framtid. Men enligt experten i rummet bredvid (Annie) så är det nog mest några veckor. Inte typ till 2014. Men jobbigt att vänta är det.

SVT kommer också sända andra säsongen av Friday Night Dinner. Första avsnittet kommer på lördag, 3 november. Igår kom fjärde avsnittet i Storbrittanien så SVT är väl med. Precis som med Homeland. På lördag börjar dessutom tredje säsongen av Downton Abbey att sändas på SVT, bara någon månad efter premiären, det är helt OK och lovar gott för framtiden.

Jag har hört att det finns folk som kollar på 4:an också men jag har aldrig träffat någon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...