fredag 12 oktober 2012

Gossip Girls sjätte och sista säsongspremiär

När man efter trettio minuter måste stänga av ett avsnitt för man pallar inte mer, är serien då dags att plocka bort? Man kan ju tycka så. När serien sedan är så fruktansvärt förutsägbar att det är sorgligt och bjuder på EXAKT samma drama som vi sett ungefär 1000 gånger tidigare i serien då kanske det är ännu mer dags att plocka bort serien från sin watch-list. Jag pratar om Gossip Girl och det första avsnittet på den (som tur är) sista säsongen.
Även om jag fick ta ett uppehåll efter trettio minuter genom att kolla på ett avsnitt av Psych var jag ändå tvungen att lida mig igenom de sista tio minuterna. För lida det gjorde jag verkligen. Vad har hänt med denna serien? Jag har skrivit det förr, kanske för många gånger? I början var den så bra, så gudomligt bra. Karaktärerna var fantastiska och dramat var väl avvägt och antalet handlingar att hålla koll på höll sig inom vettiga antal. Dramat som fanns var ändå rätt verklighetsbaserat men gjorde att vi ändå drömde oss bort till en värld på Upper East Side. Men inte längre, inte en chans att jag vill leva deras liv.

Om en serier gör mig så trött varför fortsätter jag då kolla på den? För det är kutym. Jag måste helt enkelt kolla till slutet för att se vad som händer med karaktärerna jag följt i fem år. Ett dilemma helt enkelt. Jag kan inte komma över att det känns som att jag sett det här avsnittet förr, tre gånger minst. Serena kör exakt likadana ansiktsuttryck (vad gör hon egentligen!), Humprey är kär, någon ligger men någon de inte borde gjort, Nate blir kär (antagligen i en tjej som kommer förstöra honom och hans jobb), Blair och Chuck är ihop eller inte ihop eller ihop och sist så sägs det att Lily faktiskt är en bra mamma, jaså? Allt går på repeat med lite olika karaktärer och i olika arcs.

Så håll ut, snart är det över och då kan vi fokusera på energi på andra, bättre serier!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...