onsdag 17 oktober 2012

Downton Abbey ballar ur men fortsätter vara bäst

Maggie Smith
Downton Abbey är fortsatt bland det bästa på TV just nu. Det är sanslöst hur en serie kan beröra på så många nivåer. Jag skrattar hysteriskt mellan klumparna i halsen och tårarna i ögonen. Det femte avsnittet av tredje säsongen var en prövning. Eftersom jag vet att flera av våra läsare håller på och tittar ikapp på serien så vill jag inte spoila nu men herregud vad jag kände mig ledsen. Samtidigt som det var vackert.

Downton blandar den totala hopplösheten som ju annars kan hittas i många svenska dramaserier med humor i stil med en amerikansk sitcom. Maggie Smith (mer känd, kanske, som Professor McGonagall) bjuder på en konstant skrattfest. Samtidigt är mörkret totalt för Bates som sitter oskyldigt dömd i fängelse och i det här senaste avsnittet blir sorgen enorm. Ofta när saker går helt åt helvete i en serie så tappar man lusten att se nästa avsnitt (typ som Glee) men jag är mer sugen på Downton Abbey än någonsin.

P.S. Min ambition i den här bloggen är sällan att komma med något nytt, just saying.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...