fredag 28 september 2012

Tre nya och en gammal

Well, T G I friday. Det betyder att man har all tid i världen att slå låta röven sjunka djupt i seriesoffan och njuta. Ikväll har vi sett tre nya serier.

Ben and Kate som änna handlar om ett vuxet syskonpar som har haft en dålig uppväxt som vi nu ska skratta åt. Eller jag ska inte vara så cynisk, det kan nog bli bra.

The Mindy Project rör sig runt en läkare som heter Mindy och som är lite crazy, men nu ska hon ta tag i livet och få lite ordning. Det roliga är att Mindy Lahiri båda har skapat serien och spelat huvudrollen, praktiskt då att de råkar ha samma namn. 

Elemantary doctor Watson. Japp, det är ännu en ny Sherlock Holmes i modern miljö. Den här utspelar sig i New York men med en brittisk Sherlock. Doctor Watson är dock inte särskilt traditionell, hen heter Joan i förnamn.

Vad ska man säga. Svårt att veta efter bara ett avsnitt men det kändes helt ok. Värt att kolla nästa vecka igen. Jag återkommer.

Kvällen har också bjudit oss en gammal godings återkomst. The Big Bang Theory. Helt ok. Jag hade ett intressant samtal  med en kompis häromdagen om just The Big Bang Theory. Han hade tidigare gillat serien men nu tappat intresset. Han  tyckte att de blivit för coola. De vetenskapligt nördiga och socialt missanpassade tjommarna som satt och spelade alfapet på clingon har nu gift sig och grejer. Serien har liksom tappat sin karraktär tyckte han. Jag håller nog med. Men samtidigt så skrattade jag flera gånger ikväll och det måste ändå betyda något. Men skratten får en lite bitter bismak när jag gör en snabbt genusanalys, sorgligt. Tydligen är en man en tjej om han inte vill ha mer öl och kolla på amerikansk fotboll. 

Egentligen hade vi tänk se Glee också men jag pallar fan inte. Men jag tänker ändå ge mig på en liten summering av det senaste avsnittet här och nu. Glee var bättre förr. Dagens avsnitt bjöd på ganska tråkiga låtar och Rachel fortsätter att inse att hon inte är bäst längre. På McKinley High är alla först lite sura på varandra men sen sjunger de något tråkigt och alla blir sams igen. Mot slutet av avsnittet sjunger någon (Rachel eller den nya Rachel) en tråkig balad och slutet kommer som ett glas vatten när man är törstig, välkommet.

1 kommentar:

  1. Men asså sarah jessica parker gör en förjävla bra roll! men assår helt jävla seriöst, släng bort allt som har med Lima o göra, serien är 900% bättre när dom är i NY. det är den delen man älskar, resten är som reklam avbrott - man får försköa palla med det...

    SvaraRadera

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...