fredag 21 september 2012

Säsongsstart för Up all night och Parks and Recreation

Äntligen! Up all night och Parks and recreation är äntligen tillbaka med nya säsonger. Nästan första sekunderna av Up all night ställdes allt på ända och det blev ombytta roller. Reagan och Ava blev av med jobbet och Chris såg till att försörjningen av familjen fortsatte funka så han gick tillbaka till sitt advokatjobb. Reagan ville då bli en hemmafru och det är här de ombytta rollerna kommer in. Oj tänkte jag, i första säsongen fick vi se Reagan arbeta och Chris vara hemmaman, ska vi nu i andra säsongen få se det tvärtom? Lite spännande och lite roligt, kanske. Men också rätt konstigt, det är ju inte att bryta mot några normer att Reagan är hemmafru. Att serien bryter mot normen är dennes behållning. Många skämt och tänkvärda saker bygger på just normbrytandet. Men för att stilla mitt "vad kommer hända herregud" så tror jag inte riktigt något hände. Det är fortfarande samma status, Reagan har inget jobb och Chris har ett jobb (fast ett annat än sitt advokatjobb). Så i slutet på avsnittet var fortfarande allt enligt normen men ändå kändes det som om allt var tillbaka till det normala. Mycket underligt. Men det är himla kul att säsongen är igång och jag kommer följa detta dilemma med hökögon :)

I Parks skedde dubbla handlingar, dels hemma i Pawnee men också i Washington, jippi! Leslie var sitt vanliga härliga, sprudlande jag. Underbart! Washington bjöd på politik, politik, politik och att Leslie tog på sig rollen som guide på alla sevärdheter. I Pawnee var det grillfest al a Ron Swanson och trubbel i paradiset för Ann och Tom. Jag undrar vad arcen kommer bli denna säsongen. Kanske kommer det handla om distansen som är mellan Pawnee och Washington, Leslie och Ben? Kan man bygga en hel säsong på det? Eller är det floden i Pawnee som ska rensas? Den kan nog bjuda på många bra avsnitt. Vi får se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...