lördag 22 september 2012

Klassiker?

När fotografen var hemma hos oss i torsdags (det låter HELT sjukt) med anledning av detta, frågade han vilka serier vi kollade på. Jag svarade som vanligt: New Girl, Bones, How I met your mother, Modern Family.

Han frågade vidare "Kollar ni på Mad Men", nej svarade jag, "Entourage?", nej, "Har ni sett True Blood?", nja svarade jag och fortsatte "Alltså vi kollar inte på så mycket mainsteam serier och så stora serier, jag har har kollat lite på Sex and the City men aldrig fastnat för den".

Efter besöket pratade jag och Johan lite om detta och han tyckte jag fick det att låta som om vi var väldigt underground-iga fast vi egentligen inte är det. De serier vi kollar på är jättestora i USA, de har nog bara inte fått lika bra timeslots och uppmärksamhet i Sverige. De riktigt stora serierna i Sverige är de serier som svt lagt ner mycket resurser på att sändningarna ska bli bra. Här räknas ju också Sex and the City in eftersom det blev en stor hit i Sverige utan att gå på svt. Säkert finns det fler serier som blivit stora utan att sändas på svt.

Men nu är det dags att vi fördjupar oss lite, tar tag i de där serierna som vi aldrig tittat på. Men för att vi ska börja kolla på rätt serie så får ni vara med och välja. Fyll i nedan vilka ni tycker vi ska kolla på och vilka vi verkligen inte ska kolla på. Skriv gärna en kort förklaring bland kommentarena varför vi ska kolla på en viss serie. Då kan vi lättare se vilken vi ska börja med. Eller om vi inte har med den serien som ni tycker att vi ska se, skriv det bland kommentarena.

1 kommentar:

  1. Desperate housewives är ett stort projekt men ett måste :)

    SvaraRadera

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...