måndag 17 september 2012

Glee s04e01


Exalterade men inte imponerade
Det första avsnittet av den fjärde säsongen av Glee avnjöts i sällskap med Annie och tre goda vänner söderifrån. Och när jag skriver avnjöts så menar jag inte att vi njöt utan att vi såg det. För att säga att vi njöt är att ta i i överkant.

När den förra säsongen av Glee tog slut så hade jag och min vän Gurra lite sms-kontakt. Om den kontakten och andras reaktioner på slutet kan ni läsa här. Man kan utan att överdriva säga att vi var förtvivlade.

Förväntningarna inför den här säsongstarten var blandade. Till viss del ville jag veta hur det skulle gå med allt men mest var jag rädd att det skulle bli ett stort fett antiklimax. Och det får jag nog lov att säga att det blev.

Av de tre goda vännerna så var en Gurra. Han, jag och Annie satt och liksom studsade medan boxeen laddade för att starta avsnittet. O och E som inte följt serien var inte lika entusiastiska. Och de var inte mer entusiastiska efteråt.

Självklart, en gråtande Rachel
Somliga kan säkert tycka att jag går väl hårt fram nu. Det var ju bara första avsnittet. Mmm, men det levererade fan inte. Eller snarare var allt precis vad man kunde förvänta sig och jag är besviken. Rachel insåg att hon inte är bäst i världen, de som är kvar på McKinley high bråkade om att få bli den nya Rachel, Kurt var förvirrad och sorgsen, jada jada jada.

Man fick heller inte veta vad som hänt med Finn, va fan. Det enda intressanta. Har han blivit en crazy militär än?

Men jaja, på fredag kommer nästa avsnitt och vad jag än tycker nu så kommer jag sitta bänkad för att se det.

1 kommentar:

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...