tisdag 18 september 2012

Bones: Future in the Past

Spoiler alert!

Ja hur var då första avsnitten av Bones för säsong åtta? Ett ord: underbart.

Jag kollade lite stressat eftersom jag skulle till skolan strax efter att vi kollat klart. Men jag hann till skolan som tur väl var. Tillbaka till avsnittet. Jag älskar när saker löser sig och hoppas starkt att vi fått se nog av denna arc (handling i en serie som spänner sig över flera episoder/säsonger). Vi vet dock inte om det är slut. Kan han få åka tillbaka till USA med sin falska identitet? Eller kommer han fixa någon annan som hjälper honom? Och vad har den andre FBIagenten i görningen? Jag hoppas han stannar kvar i serien, jag gillar honom (alltså skådespelaren, han spelar i Franklin and Bash). Sen tycker jag att tillför något också, vore nice med lite mer samarbete mellan honom och Booth, de kan nog finna bra teorier till mordgåtorna.

Det var i alla fall skönt att Brennan inte behöver gömma sig mer utan gå tillbaka till att undersöka döda kroppar. Men det är också spännande med arcs i en serie, gravedigger arcen (spann över flera säsonger) var både nervkittlande och fruktansvärd. Vad som var bra med den i jämförelse med den arc som är nu är att den kom tillbaka lite då och då. Den var inte alls så påtaglig som denna varit. I varenda avsnitt i jag vet inte hur länge (känns det som iaf) har vi fått vara umgås med en fruktansvärd person. Inte roligt alls.

Så jag hoppas verkligen att denna arcen tar slut och en ny börjar, t ex hitta en ny intern, det var en rolig arc!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...