tisdag 7 augusti 2012

Serier jag längtar efter att få börja kolla på

Som vi skrivit innan kan man tro att man på sommaren ska ha all tid i världen till att göra saker, kanske främst kolla på serier. Jag har tre serier liggandes som jag bara väntar att få börja kolla på och se om de är något för mig. Men inte vet jag när jag ska ha tid till detta. Eftersom jag just nu skriver hemtenta och snart ska fara på några semestrar kanske det inte blir något nytt serietittande förrän det är dags för hösttermin och allt återgår till det lite mer normala. Jag längtar också efter vår Boxee. Man inser nu hur nice det är att titta på serier på tv:n istället för på datorn. Samma sak med att sitta i soffan och att sitta i sängen, inte alls samma sak.

Men tillbaka till de där tre serierna jag längtar efter. Det enda jag vet om dem är vad de heter och några korta drag i handlingen, vem vet, det kanske inte ens stämmer! De serierna jag hoppas hinna kolla på är Melissa & Joey, Workaholics och Jane by Design. Här kommer den korta handlingen så som jag uppfattat den :)

Melissa & Joey - en kvinna har lite mycket att göra och anställer därför en manlig nanny. Saker som kan hända i serien: de blir kära. Saker jag inte vill se: barnbajs och annat inom samma kategori.

Workaholics: killar som jobbar och festar lite för hårt. Risk med serien: Jag tröttnar på glorifieringen av alkohol och droger och slutar titta efter två avsnitt.

Jane by Design: en tjej blir förväxlad med någon annan och får jobb som någon typ av assistent på något som har med mode att göra. Serie denna liknar: Suits, mycket likt, fast med kvinnor. Risk med serien: Det blir för putinuttigt och jag tröttnar. Vad jag hoppas händer: Det är starka kvinnor och härligt mode i en skön mix.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...