tisdag 21 augusti 2012

Serieblues

Jag har nog inte kollat på ett enda avsnitt av en serie på tre veckor, det känns så iaf. Dels har det varit fullt upp med annat men den känslan av att man snart kommer att kolla på ett avsnitt har inte infunnit sig. Så varför streta emot tänkte jag och har låtit det flyta på. Så inga serier att uppdatera på.

Snart är det tillbaka till verkligheten och till vårt nya mediahem. Ett nytt hem som jag tror kommer bli sjukt bra ur Seriesoffans vinkel. Har vi tur kanske vi behöver investera i lite ny teknik även om Johan antagligen inte uppskattar att jag vill ha det så. Jag tänker mig att det kanske är dags för surround ljud och den där servern vi aldrig fick till i våras. Jag skriver det här för då kanske Johan inte läser det men ändå är det ett statement från mig som han borde vänja sig vid :) Jag ser bara ett problem, vi kommer nog inte längre ha en tv vid vårt köksbord, iaf inte boxeen. Hur ska detta gå? Ska vi äta i soffan varje dag? Ska vi skaffa sådana där tv-dinnerbord alá Mathilda. En scen som jag tyvärr inte hittar men en film värd att se!

Annars har jag sett att det kommit trailers för både nya säsongen av Glee och Downton Abbey. Jag känner mig fruktansvärt osugen på att bli spoilrad inför vad som hända skall. Jag vill sitta där på premiärdagen och bli helt förstörd över händelserna. Så är det bara.

Nyhetsflödet håller jag fortfarande koll på och visst finns det godbitar, en länksamling släpps i veckan så håll utkik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...