måndag 27 augusti 2012

Psych och Veep

För att bota min söndagsångest spenderade jag kvällen med att kolla på slutet av säsong tre på Psych och några avsnitt av Veep. Det gjorde susen, som så ofta förr!

Psych är som en berg-och-dalbana, ibland är det svinläskigt och ibland är det som om avsnitten nästan går en förbi.  Det gör att man har svårt att veta vad som komma skall. Detta gör ju också att jag sitter där, livrädd inför varje avsnitt med risken för att bli livrädd. Men trots detta så levererar serien verkligen. Säsong tre var precis lika bra som de två första säsongerna. Jag hoppas på löve i fjärde säsongen men inte kärleksintriger. Det vore gött. Och vilket slutavsnitt på säsong tre, jag älskar kluriga jakter men hatar samtidigt folk som alltid är ett steg före. Det är min rädsla för Moriarty som satt igång allt sånt. Så det är ett slags hat och älska syndrom. Samtidigt som jag älskar smarta planer, kluriga ledtrådar och häftiga lösningar, helt enkelt en riktigt bra hjärna. Så hattar jag också känslan av att någon följer efter en, vet varje steg och känslan av att jag själv inte kan hänga med i pusslet, alltså min egna hjärnas oförmåga. Det är spännande att inse hur man fungerar!

Veep har bara blivit bättre och bättre. Jag gillar att de nu börjar knyta ihop handlingen lite mellan de olika avsnitten. Sådär lagom. Det är någon grej följer över gränsen, nu senast under tre hela avsnitt. Men samtidigt så består varje avsnitt av en egen handling vilket är befriande tycker jag. Och skådespelarna fortsätter att leverera vilket alltid är roligt. Jag har inte sett att några skådespelare ska bytas ut inför nästa säsong som börjar nästa år. Detta gänget som är nu känns bra och karaktärerna passar tillsammans. Men oftast brukar ju några bytas ut efter första säsongen. Vi får se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...