måndag 13 augusti 2012

Definitely Borrowed

I helgen kollade jag på film, Something Borrowed och Definitely, Maybe. Båda filmerna har jag nog sett förr och gillat lika mycket då som nu. Många av skådisarna i filmerna är tv-serieskådisar också och jag tycker alltid det är svårt att se ens karaktärer i andra miljöer och med en annan personlighet. Sen slår det en att ofta så skiljer det sig inte sådär jättemycket över vilka karaktärer de spelar.

I Definitely, Maybe spelar Ryan Reynolds som också är med i Franklin & Bash, hade jag tänkt skriva en hel novell om. Tur att jag stoppade. Det är ju Mark-Paul Goosselaar som spelar Bash i serien. Jag var alltså helt säker på att de var samma person. Miss för mig alltså och bra start på detta blogginlägget.

I lördags skrev jag om vem som kan byta ut Jason Segel, om det blir aktuellt. Då hade jag ju Paul Rudd som en av alternativen. Nu har jag två till, både Ryan Reynolds och Mark-Paul Goosselaar känner jag är ganska starka kandidater, kanske lite för moderna och kanske för orobusta.

Erkänn, de är rätt lika. Ryan överst och Mark-Paul underst 
I Definitely, maybe var också Elisabeth Banks med som även spelar i Scrubs och 30 Rock och nu senast i Hunger Games.


I nästa film Something Borrowed var ännu lite mer ansikten som man kände igen. Dels härliga Ginnifer Goodwin som visar upp sina rådjursögon (allt är ju lite godtyckligt ). Hon spelar nästan exakt samma roll som i Once upon a time där hon spelar Snövit. Lika tyst, försiktig och känslofylld. Vilket medlidande man får, det är nästan omänskligt.

Inte kom jag ihåg att Ashley Williams var med i filmen. Precis när jag pratade om henne i lördags, mycket skillat av mig :) Hon spelar alltså Victoria i HIMYM, den jag hoppas så innerligt ska vara mamman till Teds barn. I filmen spelar hon också precis sådär underbart och småudda som hon gör. Härligt värre!

Alltså jag kände att jag sett skådespelaren Colin Egglesfield innan men kunde inte placera honom. Efter en koll på imdb trillade poleten ner, han spelar ju Tommy, den bråkiga brodern i Rizzoli & Isles. En fantastisk roll, och så sjukt bra tolkning. I filmen spelar han också så att jag dör av medlidande. Ganska traumatisk upplevelse hela filmen egentligen. Kärlek som aldrig kan, tror man, bli något är fruktansvärt. De gör det också mycket snyggt i filmen och inte töntigt eller så. Mycket bra gestaltat!
Ashley Williams i lila, Ginnifer Goodwin i randigt och Colin Egglesfield i vit skjorta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...