lördag 25 augusti 2012

Amerikanska streamingtjänster till Sverige

Vi har ju glömt att berätta det som vi ser fram emot mest nu under hösten och vintern! Netflix och HBO kommer lansera sina streamingtjänster i Sverige. Hur fantastiskt är inte det!

Netflix streamar både tv-serier och filmer, t ex Downton Abbey, 30Rock, Grey's Antomy, Mad Men och Bones. Vi är superexalterade eftersom Netflix funkar till Boxee, vår lilla älskling. Jag ser också fram emot filmer, Voddler tycker jag har funkar sådär. Film ska man se på tvn och än har jag inte hittat något nice (och billigt) sätt att titta på bra filmer på tvn. Vill du läsa lite mer kan du läsa här.

Även HBO kommer till Sverige, snart snart. Woho! Eftersom vi har lite förkärlek till HBO är vi ju rätt glada. Jag ser framförallt fram emot allt det jag ännu sett hos HBO, alltså filmer, dokumentärer och annat sånt. OCH alla serier offcourse. Att HBO kommer till Boxee på ett smidigt sätt känns inte lika självklart dock. Men det verkar som om det funkar, iaf i USA, tiden får utvisa. Läs mer här!

Sen kommer frågan om vad det kostar och vilka exakta titlar som kommer att komma till oss i Sverige. Det vore fruktansvärt tråkigt om bara en bråkdel titlar lanserades här och om det dröjde att nya avsnitt publicerades. Men vi får se, det blir sjukt spännande att se och jag tycker det är kul att det satsas på sådana här tjänster även i Sverige, piratkopieringen lär ju gå ner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...