fredag 13 juli 2012

Will Arnett

Skådespelaren Will Arnett har varit med i massor av tv-serier, både där han spelar huvudkaraktären och där han spelar en biroll. Will tycker jag är bra på att spela roller där det är lite pinsamt och ganska många konstpauser (just för att det är lite pinsamt). Han är bra på att skapa humor av att verka besvärad hela tiden, skicklig enligt mig. Förutom sin tv-seriekarriär har Will gjort röster till många tecknade filmer. En rolig sak med Will är att han alltid ser lite för brun ut, som han alltid gått direkt från solariet till inspelningen eller röda mattan! Som här:


I Tina Feys tv-serie och en NBC liknande tvstation spelade Will, under 8 avsnitt, en man vars yrke är för komplicerat att förklara, ni får helt enkelt se de! Men kontentan är att han försöker ta över tv-bolaget och gör det genom att t ex gifta sig med den förre "chefens" dotter som är lite lätt dysfunktionell, ganska tragiskt egentligen. Will är såklart lysande i sin roll, som så ofta förr.

I serien spelar Will brodern Gob, den förlorade och urdåliga magikern, mer behöver nog inte sägas, Arrested Development är väldigt svår att förklara, ni måste nog se den. Och för guds skull, gör det, den är ju fantastisk! Jag skrev för ett tag sen om när Amy Poehler var med i Arrested Development, här, och spelade Wills karaktärs fru. De är ju gifta på riktigt! Jisses vilket scoop det är i mitt huvud kan jag säga! Två av mina favoriter, vilken bra kombo.

Alltså jag har verkligen missat något här. Detta är saxat ur IMDB:
On November 17, 2009, it was announced that Will Arnett would try to win over real-life wife Amy Poehler in a guest spot on Parks and Recreation. Arnett played Chris, an MRI technologist and possible love interest for Poehler's Leslie Knope. Justin Theroux appeared in the same episode as yet another suitor. Arnett signed on for one episode, and the episode entitled "The Set Up" aired January 14, 2010.

Vad är det här, en bit av liv skrev precis om när jag fick reda på detta. Skrevs om på ett härligt sätt alltså. Nu måste jag kolla på just det avsnittet, bara för att. Update kommer!

Jag blev lite till mig här så här kommer lite kort om några andra serier Will varit med i:
Nu senast ser vi Will i en av mina favoritserier, Up all night, mot Christina Applegate. Där spelar han hemmapappa

Running Wilde, bra serie också!

Ah men serre, kolla här liksom! De spelade syskon i samma film, en film som jag dessutom sett, Blades of Glory. Måste nu vila lite efter detta avslöjande...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...