söndag 22 juli 2012

Vad har hänt med sommarens TV?

I torsdags när jag såg fram emot en härlig kväll framför tv:n och det visade sig att jag fick kolla på först Simpsons och Family Guy och till sist zappa mellan Emmas lycka på 2an och Fast and the Furios på 6an, så tänkte jag skriva ett inlägg om vad som hänt med tv:n på sommaren. Tittar ingen människa på tv på sommaren? Jag tror aldrig jag kollar på så mycket tv som jag gör på sommaren. Om man bortser från Go'kvälls om jag följer rätt slaviskt eftersom det är en perfekt vän när man ska laga mat, Godmorgon Sverige och nyheterna så kollar jag nästan inget på tv resten av året. Kom igen, i fredags visades t ex Macken, på bästa sändningstid, i repris! Och igår, tre avsnitt av Pappas Pengar är ju kanske ingen höjdar-lördagsunderhållning även om det är ett sjukt bra och fruktansvärt roligt program.

Och även om gårdagens Downton Abbey var riktigt trevligt var det ju också en repris, som dessutom inte är ett dubbelavsnitt på riktigt. Ganska lamt alltså. Bättring svenska TV-bolag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...