söndag 1 juli 2012

Sommarserierna

Ikväll har jag plöjt, det var såklart härligt, två veckor av serier. Eftersom jag har fått, eller på något sätt skaffat mig, ont i foten har jag spenderat hela dagen i mitt rum i källaren hos mina föräldrar. Detta har medfört både en och annan serie att titta på.

Först var det två avsnitt av Rizzoli & Isles, standardavsnitt. Lite kärlek, lite olycklig kärlek och ond bråd död. Samspelet mellan huvudkaraktärerna är fantastiskt. Fortfarande, in på tredje säsongen, har serien den där nya och fräscha känslan. Detta är mycket bra betyg på en serie!
Sjukt läskiga dockor i Welcome to the Dollhouse, det fjärde avsnittet på säsong tre.
Sen blev det Royal Pains där syskonfejden gick vidare och vidare. Som tur är löste sig fejden, äntligen! Dessutom kom Evans flickvän Paige tillbaka från England. Hon är en av min favoriter i serien så nu kommer nog serien bli ännu bättre. En mycket negativ sak med serien är det så långa introt. Det väger ju inte över för att inte kolla på serien men det börjar bli lite jobbigt. De har iaf bytt ut lite i vinjetten då fler karaktärer fått ta större plats, bra tycker jag!
När man såg Royal Pains kunde man tro att det var Halloween, men icke, det var strålande sommarväder i Hamptons.
Sist tittade jag på ett avsnitt av Franklin & Bash, även här standard där båda fallen bjöd på en twist. Som så ofta förr. Och som alltid vann den goda sidan. Precis som det ska vara i Franklin & Bash!

Dags för sängen och lite Burn Notice, som så ofta förr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...