måndag 16 juli 2012

No Reservation

Post-lägertrött var jag igår och la mig redan vid nio. Det finns inget bättre när man är helt slutkörd både i kropp och knopp än att sätta på en film. Såklart en romantisk komedi eftersom man har svårt att hänga med i och uppskatta något mer seriöst. Gårdagens film blev No Reservations med Catherine Zeta-Jones i huvudrollen. En summering av filmen är att den är ofattbart sorglig och stark.

Det märks att skaparna har lagt ner tid på filmen då många delar av filmen har bra kvalite. Långa svepande filmsekvenser som, när det blir intensivt, skakar lite. Skakar precis som handlingen vänder upp och ner på karaktärernas liv. Sen filmar de i lite olika vinklar och med olika skärpa, så snyggt. För att inte tala om den genialiska musiksättningen till filmen. Det är inte många minuter som musiken är frånvarande och den sitter som en smäck, varje gång.

Ikväll är jag, om det är möjligt, ännu mer trött och ska spendera kvällen med att kolla på serier (chock). Jag tror att det blir New Girl, eller kanske 30 Rock. Vill hålla igen lite med de serierna som kommit medan jag var borta och kolla på några avsnitt samtidigt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...