måndag 23 juli 2012

Nästan inget att skriva om

Det är sommar. Gött. Men det är svårt att driva en TV-serieblogg. Det finns helt enkelt inget att skriva om. Att det inte finns något att skriva om har flera grunder. För det första beror det på att det inte kommer några nya avsnitt av någonting under sommaren, typ. Det enda som har kommit är några avsnitt av Episodes och Twenty Twelve. För det andra så är man aldrig så upptagen som när man är ledig. Dagarna har varit knökfulla och jag har änna inte haft tid att titta på serier. Annie har ju skrivit betydligt mer än jag ochdet är nog främst ett bevis på hennes förmåga att klämma in saker i sitt schema. Jag har haft fullt upp med att cykla, grilla och svära över det dåliga vädret.

Men med mindre än en vecka kvar till OS så har jag tittat på de två senaste avsnitten av Twenty Twelve. Genialiteten fortsätter. Det roligaste är att vad man hör i den verkliga rapporteringen från London så verkar det vara ungefär lika mycket kaos som i serien. Hur som helst så är Twenty Twelve brittisk humor när den är som bäst. Underbart också att Sally är tillbaka. I övermorgon kommer det sista avsnittet, mycket spännande. Jag ser serien lite som en profetia över London-OS. Det ska bli intressant att se hur nära de träffar.

Men trots att min TV-seriekonsumtion legat på sparlåga har jag ändå hunnit kolla in en och annan film. Igår såg jag och min bror filmen Chronicle. En mycket sevärd film som blandar superkrafter med social problematik. Hela filmen visas genom huvudpersonens kamera och jag satt och njöt rakt igenom. Den är på samma gång rolig och gripande. Ja rekommenderar den starkt.

Kanske ska vi faktiskt satsa på att köra OS-soffan under OS. Då kommer jag garanterat ha något att skriva om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...