söndag 22 juli 2012

Dubbelt upp av Downton Abbey

Vilken kväll det blev igår! Först började jag och mina föräldrar med skrattfest till de tre sista avsnitten av Pappas Pengar. Hur rolig kan en barnserie egentligen va? Tydligen mycket rolig! För er som missat Pappas Pengar finns dem fortfarande på SVT Play, här: http://www.svtplay.se/pappas-pengar

Jag gick sen vidare till dubbelavsnitt av Downton Abbey, och inte vilka avsnitt som helt. Säsongavslutning ju, säsong två dessutom, rafflande. Så nu har sett första avsnittet av serien och de två senaste, om man bortser från julspecialen och programmet om hur serien görs. Kanske ska jag också fylla i resten av historien? Jag har inte sett mer än första avsnittet för jag tyckte serien faktiskt var lite seg, jag hade inte tålamod till att kolla så intensivt. Många karaktärer gjorde det också lite snurrigt i mitt huvud.

Samma sak var det igår. Under första halvan av det första avsnittet satt jag och plöjde tidningar, åt chips och kollade internet på mobilen. Inte jätteengagerad alltså. Men sen hände nåt, det måste ha varit i samband med att de förkunnade vigseln och Matthew återfunna benstyrka, jag fastnade helt enkelt. All drama som utvecklades, olycklig kärlek och lycklig kärlek. Så nu blir det till att kolla igen alla avsnitt så man är med när nästa säsong börjar igen i januari.

De två senaste avsnitten av Downton finns också på SVT Play, i sex dagar till, skynda skynda! http://www.svtplay.se/downton-abbey

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...