tisdag 3 juli 2012

Avsnitt tre-test Six Feet Under

Kommer Six Feet Under hålla? För resten av världen höll det så nu är frågan om det håller för mig. Innan jag började kolla på serien var jag mycket positiv och tänkte att den nog kan passa mig. Och jag tycker nog att den gör det också. Serien har lagom mycket av allt. Och som den svenska jag är så gillar jag ju lagom. Det som är lagom i serien är fokuset på kärlek och trubblet med det. Jag tycker även att alla karaktärerna i filmen får lika mycket, alltså lagom, utrymme. Deras anställd får sin del men den tar inte upp för mycket. Även om klienternas roll inte för handlingen framåt är de ändå där i bakgrunden och ger extra krydda till huvudpersonerna.

Men det är ändå det som hela serien kretsar kring, klienterna på begravningsbyrån. Som i det tredje avsnittet när en fot "försvunnit". Det var lika mycket fokus på hur klienterna skulle reagera och vilket problem det skulle vara för dem, samtidigt som serien vinklade det till personliga problem för huvudkaraktärerna. Mycket snyggt gjort tycker jag.

Så Six Feet Under klarade testet, den är fortfarande bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...