måndag 4 juni 2012

Vecka 23

Sommarsäsongen är här!

Säsongsstart av Rizzoli & Isles, Franklin & Bash och Royal Pains. Härligt värre! Av alla tre serierna har jag höga förväntningar på säsongen. Royal Pains är en härlig sommarserie som utspelar sig i Hampton, lite samma känsla inför den som med Burn Notice, det är en bra serie om sommaren regnar bort.

Denna veckan börjar ju även Saving Hope, serien om en sjukhuschef i koma och hur hans sjukhus och familj klarar livet utan honom. Jag skrev lite om serien när jag presenterade sommarens serier. Seriestarter är alltid spännande och det känns som om detta upplägget nog kan hålla.

Fairly Legal, Veep och The Big C är jag inte ifatt än så de avsnitten ska jag inte kolla på än. Game of Thrones har säsongsavslutning på säsong två vilket Johan är mycket uppspelt över så ni kan räkna med en rapport från det.

I veckan ska jag även kolla på The Wire, eller nej, jag ska streckkolla på The Wire. Första avsnittet var en timme utan reklam men IMDB säger att resten av avsnittet också ska vara 60 minuter. Enligt mig är detta crazytown, jag får nog pausa i mitten och gå en runda. 60 minuter med samma handling är alldeles för länge, så bra tålamod har jag inte. Jag har alltså i runda slängar 65 timmar att kolla igen, det är helt sjukt länge... Det är ungefär som alla de avsnitt jag sett av Glee, sjukt egentligen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...