lördag 9 juni 2012

Saving Hope pilot

Rakt in i smeten och dramat hamnade vi. Verkligen rakt in. Bilolyckan skede inom en minut från första scenen och sen hamnade en i koma och en lämnades med en fästman i koma. Kvinnan som lämnades slungas från att vara läkare till att bli anhörig. I serien finns även några andra läkare på sjukhuset som alla än så länge har en bra roll i serien.
Sekunder innan bröllop och bilkrasch
Något som jag såg i piloten som många andra sjukhusserier saknar är äktheten i vem som dör och vem som lever. Många människor dör faktiskt på sjukhuset av helt vanliga saker. Alla sjuka på ett sjukhus har inte heller konstiga och udda sjukdomar utan helt vanliga åkommor. Detta är mycket bra visat i åtminstone  piloten, hoppas det fortsätter.

Serien är inte heller sådär tragisk som t ex varje Grey's Anatomy är. Detta trots att serien faktiskt kretsar kring något mycket tragiskt, att sjukhuschefen (typ) ligger i koma efter en bilolycka. Preci som jag skrev om Burn Notice, att serien har ett bra sätt att berätta handlingen, samma sak är det i Saving Hope. Det är personen i koman som berättar handlingen genom att verka i ett slags parallelt universum där han ser allt som händer.
En annan värld
Inför nästa avsnitt ska komamannen kunna kommunicera via en pojke som vaknar upp ur sin koma. Kan bli spännande! Jag ska definitivt kolla på serien nästa vecka eftersom den har många bra komponenter. Pilotavsnittet får tre av fem tv-apparater :)

1 kommentar:

  1. Jag hittade Saving Hope igår och jag måste säga att den verkar lovande, men så gillar jag också Mikael Shanks.

    SvaraRadera

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...