söndag 3 juni 2012

HBO och det samtida tv-dramat

I sommar ska jag läsa en sommarkurs, dels för att dryga ut studentkassan lite men också för att ha något att göra. Den kurs jag ska läsa heter HBO och det samtida tv-dramat. Jag ska alltså få pengar för att kolla på, fundera kring och skriva om serier. En ganska bra deal kan man tycka. De två tv-serierna som kommer analyseras är The Wire och Six Feet Under. Jag har inte sett någon av serierna vilket känns roligt men samtidigt lite stressigt då det är mycket att titta på.

Men jag har precis sett första avsnittet av The Wire, en serier som jag inte ens visste fanns innan jag läste att vi skulle se den. Serien handlar om poliser och drogkarteller i en stad i USA. Inte my cup of tea skulle man kunna sammanfatta det. Om jag inte vart "tvungen" att se serien hade den aldrig hamnar på My Episodes. Men nu när jag tittar på den med andra ögon, skolögon, så är den väl helt okej. Jag snabbspolar förbi de våldsamma scenerna och försöker att tycka att serien är intressant. Det kanske släpper snart.

Eftersom det är HBO som sänder The Wire är introt långt men scenerna är snyggt filmade. Som alltid med HBO helt enkelt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...