torsdag 28 juni 2012

Första avsnittet av Six Feet Under

Så hoppar jag i min sommarkurs vidare till Six Feet Under. Jag har inte kommit särskilt långt på The Wire men jag orkar inte riktigt mer utan mit sommartrötta huvud behöver något annat. Jag tror att Six Feet Under är en serie som kan passa mig, trots att jag knappt inte vet något om den.

Efter första avsnittet vet jag inte mer. Avsnittet var inte precis något fångande utan presenterade bara bakgrunden och karaktärerna. Detta är helt i stil med HBO. Jag lär mig faktiskt ganska mycket på min sommarkurs om HBOs serier. Den är ganska tuff men rolig. Och jag hoppas kunna sluka Six Fet Under  med mer entusiasm än jag gjort med The Wire. Vi får se. Spännande ska det bli.

Som en sista grej om första avsnittet måste jag bara påpeka att jag inte ens vet eller förstår hur upplägget i serien är. Kommer det dö en person varje avsnitt (eftersom det handlar om en begravningsbyrå, bland annat) eller vad kommer ske? Om HBO gjort en stereotypiskt "svår" HBOserie så är det nästan omöjligt att se avsnitten fristående vilket tyder på att serien inte kommer att vara uppbyggd med ett fall per vecka. Men eftersom det är HBO så kan allt hända :) Jag återkommer när jag sett några fler avsnitt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...