fredag 1 juni 2012

Fairly Legal

I takt med att serierna varje vecka bli färre och färre får man ta till nya serier att titta på. Sommaren är alltså det perfekta tillfället att hitta nya guldkorn bland serieutbudet. Det är också dags att kolla igen alla de serier man ligger efter med. Inget klår serietittande en regnig dag, jag antar att det kommer vara några sådana i sommar. Av just detta ändamål har jag precis börjar kolla på serien Fairly Legal. En serie om en före detta advokat som nu istället blivit medlare.
Huvudpersonen i Fairly Legal, Kate.
I första avsnittet slängs man som tittare rakt in i handlingen vilket jag gillar, ingen karaktärspresentation behövs utan det följer utmed vägen. Kate, som huvudpersonen heter, har precis förlorat sin pappa men fortsätter arbeta på hans advokatbyrå. Byrån drivs nu istället av Kates styvmamma som hon inte riktigt drar jämt med. I första avsnittet har Kate två uppdrag, ett om att försöka få en far och en son att skriva på ett kontrakt som de arbetad med i all oändlighet men som nu helt plötsligt inte är bra nog. Det andra fallet är en man som stämmer tre personer för att vigselringen under frieriet försvann, ganska underligt.

Serien håller precis på att avsluta säsong två och det är oklart om det blir en säsong tre. Men det är en serie som är värd att kolla in, jag kommer med ett större utlåtande när jag kommit en bit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...