fredag 1 juni 2012

Burn Notice

Ni vet hur det är. Man sitter på tåget och ska plugga hela vägen hem. Det gäller ju att utnyttja tiden... Men istället blir det att man kollar på Burn Notice. Såklart.


Jag gillar verkligen det sättet som handlingen förs framåt i serien. Dels att det är huvudpersonen som är berättarröst, att det är snabba kast mellan scenerna och all den humor som finns i serien. Det var Sven som introducerade serien till mig och nu har jag hunnit några fler avsnitt. Serien handlar alltså om en agent som blir bränd (alltså avslöjad, strandsatt och utan arbete). Samtidigt som Michael försöker komma på vem det är som satt den Burn Notice på honom försöker han överleva attacker och hjälper olika personer att lösa tvister. Till sin hjälp har han sin ex-flickvän och sin pensionerade agentkompis. Michaels mamma har också en finger med i spelet ibland. Det är en lagom actionfylld serie med lite djupare scener ibland, bra blandning.
Teamet måste ta till lite oväntade metoder eftersom de inte har en statsbudget att bränna. Här för att hindra en "drive-by".
Jag tänkte att Burn Notice kunde vara en bra serie att kolla på i sommar. Det finns nämligen 5 säsonger ute och den 6e börjar nu i sommar. Många avsnitt alltså. Sen tänkte jag det kunde passa att kolla på lite stekande hetta i Miami, där serien utspelar sig. Så hur sommarens väder än blir här, så har jag iaf fått lite solkänslor :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...